تولید محتوا برای مدرسین زبان

سوال: تولید محتوا چیست؟

جواب: آن چیزی که باعث می شود بقیه افراد شما را بشناسند و به سمت شما جذب شوند. حال این تولید محتوا می تواند در زمینه های مختلف باشد. برای مثال، شما یک مدرس زبان هستید که می توانید با تولید محتوا زبان آموزان را به سمت خود جذب کنید. در این روش، شما اول باید اعتماد زبان آموزان را به خود جلب کنید.

سوال: تولید محتوا را بهتر است خودمان انجام دهیم یا پول دهیم تا دیگران انجام دهند؟

 سوال: شما باید برای خود یک بیزینس مدل داشته باشید و باید بدانید که شما چه قدر می خواهید  برای تبلیغات خود کار کنید و هزینه صرف کنید. بهتر است که محتوایتان را خودتان تولید کنید. تولید محتوا چیز سختی نیست.  ولی اگر می خواهید سایت داشته باشید، حتما باید به متخصصان سئو مراجعه نمایید. اگر بخواهید در اینستا گرام و تلگرام تولید محتوا کنید یا بسته های آموزشی تولید کنید، واقعا نیازی نیست که کسی را بیاورید و بخواهید برای شما تولید محتوا کند. هر چه محتوای شما طبیعی تر و ساده تر باشد بازدید کننده بیشتری خواهد داشت. باید محتوایتان را خودتان تولید کنید چون تولید محتوا یک بحث مداوم است و قرار است همیشه ادامه داشته باشد و شما تا کی می خواهید پول بدهید تا دیگران برایتان تولید محتوا کنند؟

سوال: برای تولید محتوا چه مهارت هایی لازم است بلد باشیم؟

جواب: ۱. ابتدا باید به این توجه کنید که چه محتوایی می خواهید تولید کنید. امروزه محتواهای صوتی خیلی پرطرفدار شده اند. پس اگر شما می خواهید در قالب پادکست و صوت تولید محتوا کنید ، باید فن بیان خوبی داشته باشید. اگر فن بیان خوبی نداشته باشید، هم مخاطب از گوش دادن خسته می شود و ادامه نمی دهد و هم نمی تواند محتوا را به خوبی درک کند و برای او آزاردهنده می شود.

۲. مهارت دیگری که لازم است بلد باشید، نت وورکینگ و شبکه سازی با افراد است. افرادی می توانند این کار را بکنند که نت وورکینگ قوی داشته باشند و بتوانند با افراد مختلف شبکه سازی کنند، چه آدم هایی که در آن حوزه کار می کنند و چه مشتریان هدفشان. برای همین، شما نیاز دارید برای تولید محتوا بتوانید خیلی خوب با مردم ارتباط برقرار کنید و بتوانید خیلی خوب آنالیز کنید و ذهن آنالیز گری داشته باشید و انتقاد پذیر باشید. خیلی از افراد هستند که نمی توانند تشخیص دهند که مخاطب یا فالوورهایشان چه محتوایی را دوست دارند و جذب چه چیزهای می شوند. در صورتی که باید بتوانید آنالیز کنید و محتوایی تولید کنید که جذب شما شوند.

۳. ابتدا باید متنی را که می خواهید به عنوان کپشن در اینستاگرام بگذارید، خوب ویرایش کنید و سپس در اینستاگرام  قرار دهید. چون اگر اشتباه پست کنید و سپس آن را ادیت کنید اینستاگرام نمی گذارد بازدید کننده های پست شما زیاد شود و به اکسپلوربرود.

۴. سعی کنید محتواهای جذاب و سرگرم کننده دیگری به جز موضوع اصلی  محتوایتان  برای مخاطبانتان تولید کنید. اگر همیشه درباره آن کار و یا موضوع اصلی، محتوا تولید کنید برای مخطبان خسته کننده می شود. برای مثال، اگر در پیج خود زبان آلمانی آموزش می دهید و به طور مداوم عکس و فیلم و مطلب از آموزش زبان می گذارید، فقط برای کسانی جذاب است که زبان آلمانی را بلد هستند و در حال آموزش هستند، در حالیکه خیلی از افراد برای سرگرمی، پیج شما را دنبال می کنند و برای آنها خسته کننده می شود. اگر اطلاعاتی را که در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید از گوگل و یا کتاب و… پیدا  کرده اید حتما باید منبع را نیز ذکر کنید.

۵. باید توجه کنید که فقط روی یک پلتفرم مثل اینستاگرام  متمرکز نشوید و بعد از جذب مخاطب از طریق اینستاگرام، آنها را به یک پلتفرم دیگر – مثل سایت- که با ثبات تر است هدایت کنید چون ممکن است هر لحظه اینستاگرام فیلتر شود و یا پیج شما بپرد. یوتیوب هم یک پلتفرم فوق العاده برای مدرسین زبان است.

۶. اگر محتوای ویدیویی تولید می کنید، توجه کنید که خیلی طولانی نشود چون مخاطبان حوصله شان سر می رود. سعی کنید ویدیوتان نهایتا 3 دقیقه ای باشد و تمام نکات را خیلی سریع و تیتروار بیان کنید. بهتر است کاری کنید که فکر مخاطبان درگیر شود و خودشان در بحث ها مشارکت کنند و پست های شما را لایک و سیو کنند.

۷. برای کسب در آمد از طیق تولید محتوا باید صبر کنید و نباید توقع داشته باشید بعد از سه یا چهار بار تولید محتوا در اینستاگرام به کسب در آمد برسید و سریع محتوای خود را پولی کنید.

سوال: مدت زمان رشد طبیعی یک پیج اینستاگرام چه قدر است؟

 جواب: در حال حاضر، اگر شما به طور مداوم تولید محتوای با کیفیت انجام دهید شاید تعداد فالوورهایتان خیلی بالا نرود، ولی مخاطبان شما خیلی گزینشی تر و و بهتر خواهند بود و تعداد بیشتری ازآنها مشتریان هدف شما خواهند شد.

باید  در فرآیند تولید محتوای خود حتما خودتان را معرفی کنید و از خودتان اطلاعات در اختیار مخاطبانتان قرار دهید تا آنها شما را بشناسند و بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

وقتی پستی را در اینستاگرام پست می کنید، مخاطبان خود را درگیر آن کنید واز طریق کامنت با آنها ارتباط برقرار کنید. حتما جواب کامنت هایشان را بدهید و به آنها احساس مهم بودن را منتقل کنید.

شما به عنوان مدرس زبان برای اینکه مخاطب بیشتری جذب کنید، حتما باید در یک بخش از آموزش زبان به طور تخصصی تمرکز کنید. برای مثال، فقط روی آموزش زبان به کودکان یا فقط گرامر و یا آیلتس کار کنید و در این زمینه تولید محتوا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *