رنگ ها به انگلیسی

در این مقاله قصد داریم تا شما را به دنیای جذاب رنگ‌ها ببریم اما کمی متفاوت‌تر از چیزی که ممکن است تصور کنید. آموزش رنگ ها به انگلیسی به جذابیت این موضوع می‌افزاید. ممکن است به دلایل مختلفی نیاز دانسته باشید تا رنگ های اصلی و فرعی را در زبان انگلیسی بشناسید. 

جالب است بدانید که دنیای رنگ‌ها به قدری وسیع و بزرگ است که طبق تحقیقات آزمایشگاهی مشخص شده است که 10.000 رنگ مختلف در چهار دسته بندی رنگ سبز، آبی، زرد و نور تاریک موجود هستند. اما در اینجا نیاز به یادگیری تمامی این رنگها نیست چرا که تعداد رنگ‌های رایج و مورد استفاده  محدود هستند و شما می‌توانید با یادگیری آن‌ها در زبان انگلیسی، در شرایط مورد نیاز از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را همراه ما باشید. 

آموزش رنگ ها به انگلیسی

تصور دنیا بدون رنگ‌ها اصلا امکان‌پذیر نیست. همه چیزهای قابل مشاهده در دنیا وابستگی عمیقی با رنگ‌ها دارند؛ بنابراین کاربرد دانستن رنگ‌های اصلی و فرعی نیز در جاهای مختلفی دیده می‌شود. هر چیزی که در زبان فارسی برای ما اهمیت دارد، معادل آن در زبان انگلیسی نیز مورد اهمیت است. از آنجایی که زندگی  به کمک رنگ‌ها مفهوم واقعی خود را نشان می‌دهد و حتی این رنگ‌ها هستند که بخشی از احساسات ما را بیان می‌کنند، جایگاه آن در زبان انگلیسی مورد اهمیت است و در مکالمات و گفتگوهایی که در شرایط مختلف ممکن است به زبان انگلیسی داشته باشید، کاربرد آموزش رنگ ها به انگلیسی را به‌وضوح خواهید دید. 

در ادامه جزئیات کاملی از رنگ‌های اصلی و فرعی را برای شما شرح می‌دهیم. 

واژه رنگ به انگلیسی

واژه رنگ به انگلیسی ممکن است برای بسیاری از افراد آشنا باشد. Color یا همان رنگ در زبان انگلیسی به معنای رنگ کردن نیز هست. در خصوص رنگ کردن مو بهتر است دچار این اشتباه نشوید که از کالر به جای آن استفاده کنید چرا که لغت dye به معنای رنگ کردن مو است. 

تفاوتی بین واژه رنگ در زبان انگلیسی امریکایی با انگلیسی بریتانیایی وجود دارد، آن هم این است که color  را colour می‌نویسند. 

Color wheel یا چرخه رنگ چیست؟

در بحث آموزش رنگ ها به انگلیسی ، با مفهوم چرخه رنگ روبرو هستیم. اما چرخه رنگ چیست؟ رنگ‌ها به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم شده‌اند؛ در واقع رنگ‌های فرعی از ترکیب رنگ‌های اصلی به‌دست آمده‌اند. به همین خاطر برای نشان دادن بهتر رنگ‌ها، از مفهومی به نام چرخه رنگ استفاده می‌شود تا درک بهتری از ارتباط بین رنگ‌ها به وجود بیاید. به چرخه رنگ، دایره رنگ نیز گفته می‌شود. 

رنگ های اصلی یا  Primary colors 

رنگ‌های اصلی رنگ‌هایی هستند که از ترکیب آن‌ها، رنگ‌های فرعی به وجود می‌آیند. رنگ‌های قرمز، آبی و سبز، رنگ‌های اصلی هستند. در سیستم و ترکیب رنگ‌های اصلی نقاشی، این رنگ‌ها متفاوت هستند که ما در اینجا سر و کاری با آن‌ها نداریم به همین خاطر شما رنگ‌های قرمز، آبی و سبز را به عنوان رنگ‌های اصلی بشناسید. 

اگر تجربه کار با نرم‌افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ را داشته باشید، قطعا با واژه RGB آشنا هستید. این واژه از سر کلمه سه واژه red، green و blue گرفته شده است. گرافیست‌ها و برنامه‌نویس‌ها با RGB سر و کار زیادی دارند و از RGB رنگ‌های فرعی مورد نیاز را برای پروژه‌های خود به‌دست می‌آورند.  

رنگ

color

قرمز

red

سبز

green 

آبی

blue

 

رنگ های فرعی یا  Secondary colors

رنگ‌های فرعی، رنگ‌هایی هستند که از ترکیب رنگ‌های اصلی به وجود می‌آیند که در این بخش از  آموزش رنگ ها به انگلیسی ، با واژه انگلیسی آن‌ها آشنا می‌شوید. 

رنگ

Color

مشکی

black

 طوسی

gray

 استخوانی

bone

 سفید

white

بِیژ

beige

کرمی

cream

زرد کهربایی

amber

سبز دودی

teal

 سبز زیتونی

olive

زرد

yellow

نارنجی

orange

 صورتی

pink

مجنتا
بین صورتی و بنفش

magenta

 بنفش ارغوانی

purple

بنفش

violet

آبی کاربنی

navy

آبی ایرانی

Persian blue

آبی دریایی

cyan یا aqua

آبی آسمانی

sky blue

فیروزه ای

turquoise

رنگ فلزات مهم به انگلیسی

فلزاتی مثل طلا، نقره و مس جزو آن دسته از مواردی هستند که به خاطر رنگشان در دسته‌بندی رنگ‌ها قرار می‌گیرند و نیاز است تا در بین یادگیری رنگ های اصلی و فرعی، معادل انگلیسی رنگ آن‌ها را نیز یاد بگیرید. 

  • رنگ طلایی: gold  یا  golden
  • رنگ نقره‌ای: silver
  • رنگ مسی: copper

سایه رنگ ها یا  Shades of colors

علاوه بر لغات و واژگانی که در آموزش رنگ ها به انگلیسی به کار برده می‌شوند، در بخشی از این آموزش یادگیری واژگانی که میزان روشنایی رنگ‌ها را مشخص می‌کنند، اهمیت دارد. سایه رنگ‌ها یا روشنایی رنگ‌ها با سه واژه dark، light و bright دسته بندی شده‌اند که به‌ترتیب رنگ‌های تیره، ملایم و روشن و براق یا خیلی روشن هستند. 

جمع بندی موضوع رنگ ها به انگلیسی

در این مقاله به آموزش رنگ ها به انگلیسی پرداختیم. رنگ‌ها مفهوم زندگی هستند و نادیده گرفتن آن‌ها امری غیرممکن است. به همین جهت در هر زبانی و در هر شرایطی به کمک رنگ‌ها می‌توانیم احساسات و نیازهای بسیاری را بیان کنیم و درخواست‌های متفاوتی داشته باشیم. در بین بخش‌های مختلف آموزش زبان انگلیسی، یادگیری رنگ‌ها نیز مانند یادگیری اعداد، ممکن است ساده به‌نظر برسد اما هر دو به یک اندازه ضروری، مهم و کاربردی هستند. 

آواتار کاربر

هاجر کاشانی

مدرس دوره ها: هاجر کاشانی

رتبه یک کنکور زبان سال ۷۸

کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهیدبهشتی

کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم از دانشگاه یو پی ام مالزی

استاد دانشگاه در دپارتمان زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال

بیش از ۲۰ سال سابقه تدریس زبان انگلیسی

دارای مدال نقره المپیاد ادبی سال ۷۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *